Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ


Τα  ποικίλα φορολογικά νομοθετήματα ,πού καθημερινώς ψηφίζονται από την Βουλή, είναι βέβαιο ότι θα πετύχουν ακριβώς το αντίθετο, από αυτό που θεωρητικά προσδοκούν. Δηλαδή θα μειώσουν τα έσοδα και θα αυξήσουν την φοροδιαφυγή λόγω των υψηλών φορολογικών συντελεστών που προβλέπουν.
Παρ ΄ όλα αυτά μπορούν να φανούν χρήσιμα στην χώρα αν παίξουν τον ρόλο του … μπαμπούλα στην περίπτωση που θεσπίζεται ένας εναλλακτικός τρόπος λογικής και  αυτόματης προ-φορολόγησης , με πολύ πιο χαμηλούς συντελεστές, τον οποίο φυσιολογικά θα προτιμήσουν οι φοροδιαφεύγοντες .
Η εναλλακτική φορολογία που είναι μία πραγματική και ίσως σωτήρια καινοτομία συνίσταται στα εξής
.
1)   Θεσπίζεται το εισόδημα εργασίας το οποίο αντιδιαστέλλεται από τα άλλα εισοδήματα όπως π.χ. τα εισοδήματα από ακίνητα ,κληρονομιά ,τόκους κτλ
2)   Το εισόδημα εργασίας θα προ-φορολογείται αυτοτελώς ,άπαξ ,με χαμηλό συντελεστή όχι μεγαλύτερου του 15%  ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση του υπόχρεου.
3)   Προφανώς τα εισοδήματα εργασίας δεν θα περιλαμβάνονται στην φορολογική κλίμακα αλλά θα μπορούν να δικαιολογούν τα πάσης φύσεως τεκμήρια.
4)   Από τεχνικής πλευράς καθιερώνονται τα Προαγορασμένα   Δελτία Παροχής Υπηρεσιών (ΠΔΠΑ) με συγκεκριμένη ονομαστική αξία π.χ. 5,10,50,και 100 ευρώ, τα οποία θα προαγοράζει ο υπόχρεος για έκδοση παραστατικού είσπραξης επαγγελματίας από τις τράπεζες ή τα ΚΕΠ σε τιμή ίση με τον αναλογούντα φόρο ήτοι 0.75 ,1.50 ,7.50 ,15.00 ευρώ αντίστοιχα, που θα παραδίδει στον πελάτη του .                                                                                                  Είναι ευνόητο ότι ο υπόχρεος φορολογίας εισοδήματος που προέρχεται από την εργασία ή την δεξιότητά του (γιατρός, δικηγόρος ,λογιστής ,μηχανικός ,ηλεκτρολόγος ,υδραυλικός ,φαναρτζής ,κ.τ.λ.) θα έχει προκαταβάλει την υποχρέωση του πριν αυτή δημιουργηθεί, την οποία αποδεικνύει μόνον με την κατοχή των ΠΔΠΑ.
6)   Το κράτος προφανώς ωφελείται πολύ περισσότερο από το 15% του φόρου αφού κερδίζει τόκους τουλάχιστον ενός έτους και πέραν κάποιας μικρής προμήθειας προς τις τράπεζες δεν έχει  άλλα έξοδα (δηλαδή του μηχανισμού και της διαδικασίας είσπραξης που σήμερα υπερτερούν των εσόδων).
7)   Προκειμένου να μην υπάρχει ταύτιση συμφερόντων του υπόχρεου φορολογίας και του πελάτη του ,αλλά το αντίθετο, πέραν της δυνατότητας δικαιολόγησης αφορολογήτων δαπανών μόνον μέσω ΠΔΠΑ θα πρέπει να θεσπισθούν για αμφοτέρους ποινικές ευθύνες για φοροδιαφυγή σε περίπτωση μη χρήσης των ΠΔΠΑ ή των ισχυόντων παραστατικών σε μια μεταξύ τους δικαιοπραξία.
                                                                            
Οι δηλώσεις διαφόρων ειδικών στον τύπο ανεβάζουν τον αριθμό των φοροφυγάδων ελευθέρων επαγγελματιών στο ένα εκατομμύριο. Η γνώση της πραγματικότητας προσδιορίζει ένα εισόδημα κατά μέσο όρο της τάξεως τουλάχιστον 60000 ευρώ ετησίως /άτομο πράγμα που σημαίνει  αφορολόγητα εισοδήματα περίπου 60 δις ευρώ .Το κράτος προκειμένου υποτίθεται να …πατάξει την πρωτοφανή αυτή φοροδιαφυγή, έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό νομοθετικό πλαίσιο ,με παράλογες και πολύπλοκες φορομπηχτικές διατάξεις και μια στρατιά εφοριακών αλλά το μόνο που κατάφερε είναι  η απίστευτη διαφθορά των τελευταίων και  αβάστακτες χωρίς αντίκρισμα κρατικές δαπάνες.

Συνυπολογίζοντας συνεπώς τα 9 δις που ενδεχομένως να αποδώσουν τα ΠΔΠΑ και την οικονομία που επιτυγχάνεται μπορούμε άφοβα να μιλήσουμε για περίπου 20 δις ευρώ όφελος του κράτους τον χρόνο.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου