Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

Η ΒΛΑΚΕΙΑ ΣΤΟΝΚΥΒ(ΙΣΜ)Ο


Μιλάμε για του κυβισμό των μηχανών των αυτοκινήτωνου για τους ειδήμονες των Υπουργείων  Οικονομικών/Μεταφορών, υπήρξε  ανέκαθεν η σανίδα σωτηρίας της οικονομίας ,και για ορισμένους, πιθανότατα, πηγή αθέμιτου πλουτισμού.
                                                                                               
 Βάσει του κυβισμού των μηχανών των αυτοκινήτων, και μίας βλακώδους   και μικρόψυχης ιδεοληψίας των νομοθετών,  πληρώνουμε  αναλογικά ,τους εισαγωγικούς δασμούς , τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας,  τα ασφάλιστρα , τα φορολογικά τεκμήρια, και πρόσφατα τα τέλη πολυτελείας.
Η βλακεία  συνίσταται στην αποδοχή του λαϊκίστικου  δόγματος ότι  δήθεν τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού ,είναι πιο ακριβά, πιο δαπανηρά στην συντήρηση τους , καταναλώνουν περισσότερη βενζίνη , άρα τα κατέχουν και τα κυκλοφορούν οι πλούσιοι που αυτοί και μόνον αυτοί  πρέπει να πληρώνουν τις κρατικές σπατάλες.                                                                                                                             
 Έτσι σήμερα, φορολογείται κατά την εισαγωγή  με τον ίδιο συντελεστή, έχει το ίδιο τεκμήριο και τα ίδια τέλη κυκλοφορίας  ένα Μερσεντές 2000 κ.ε. αξίας  60000 ευρώ με ένα Χιουντάϊ του ιδίου κυβισμού που στοιχίζει 15000 ευρώ. Εξαιρετική νομοθετική  επίδοση στην δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών !!!!!     Το Χιουντάϊ  ή το Μερσεντές ,κατά  τον νομοθέτη ,το κατέχουν άνθρωποι του ιδίου περίπου εισοδήματος , άρα πρέπει να έχουν την ίδια μεταχείριση . Μπράβο!!! .

Και ο έσχατος παραλογισμός: Τα υποχρεωτικά  ασφάλιστρα για αστική ευθύνη, δηλαδή τα ασφάλιστρα που καλύπτουν   την υποχρέωση της ασφαλιστικής εταιρίας να αποζημιώσει μια υλική ή σωματική  ζημία σε τρίτους είναι και αυτά τιμολογημένα  βάσει των κυβικών της μηχανής.                                                                                                                                                                                   Δηλαδή άλλο πράγμα να σε …πατήσει ένα Φιατάκι και άλλο μία Τζάκουαρ , αφού το τραύμα- ή η ζημιά-του τρίτου αποτιμάται  και ασφαλίζεται αναλόγως του κυβισμού της μηχανής του αυτοκινήτου του δράστη.
Δεν είναι όμως μόνο ότι ,λόγω της βλακείας των νομοθετών, υποχρεώνονται, πολλοί πολίτες να καταβάλουν υπερβολικούς φόρους και ασφάλιστραείναι το ότι ζημιώνεται και μάλιστα σημαντικά η Εθνική οικονομία διότι,
Οι εισαγωγείς παραγγέλλουν  αυτοκίνητα με ειδικές για την Ελλάδα προδιαγραφές (χαμηλότερο κυβισμό) από αυτά που κυκλοφορούν μαζικά στις άλλες χώρες ,  πράγμα που σημαίνει ειδική παραγωγή άρα πρόσθετη χρέωση και μεγαλύτερη συναλλαγματική αιμορραγία . Η αυξημένη τιμή αντισταθμίζεται από την ελαφρύτερη φορολόγηση ,και έτσι  παραμένει τεχνικά πιο χαμηλή.      Φυσικά ο καταναλωτής αναγκάζεται από την «βλακεία στον κυβ(ισμ)ο» των να πάρει ένα λιγότερο ασφαλές  , περισσότερο δαπανηρό αυτοκίνητο  με πολύ κακή ανταλλακτική αξία.                                                  
Τα αυτοκίνητα  του  ιδίου μοντέλου, με μεγαλύτερο κυβισμό,  σύμφωνα με τις στοιχειώδεις επιστημονικές γνώσεις, πιο φιλικά στο περιβάλλον  είναι πιο ασφαλή πιο οικονομικά στην κατανάλωση , και έχουν λιγότερες φθορές, από αυτά  ,         που -για την Ελλάδα και μόνο -φορούν μικρότερους κινητήρες.
Φυσικά δεν υπάρχει καμία ένσταση, στην άποψη ότι οι εύποροι κάτοχοι των πολυτελών αυτοκινήτων  επίδειξης, οφείλουν να πληρώσουν περισσότερο από τους κατόχους συμβατικών αυτοκινήτων ,για τις ανάγκες του κρατικού προϋπολογισμούβάσει όμως ενός λογικού ,δίκαιου και διαφανούς  κριτηρίου.                                                                                            
Τέτοιο  ασφαλές, κριτήριο που μπορεί να αντικαταστήσει αυτό του κυβισμού,  είναι η  εργοστασιακή τιμή του αυτοκινήτου  που πιστοποιείται από το τιμολόγιο του κατασκευαστή ,που  δύσκολα μπορεί να αλλοιωθεί στην σημερινή εποχή Τα τιμολόγια   φυσικά των διαφόρων εμπόρων που μπορεί να προσαρμόζονται κατά το φορολογικό τους  δοκούν δεν θα λαμβάνονται  υπ όψιν .                                              
Η αξία του δε του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου  πάνω στην οποία μπορούν να υπολογιστούν τα τέλη μεταβίβασης και  τεκμήριο αγοράς  κτλ μπορεί να προσδιορίζεται  απλά και ενιαία από μία  αφαίρεση από  αρχική αξία ( τιμολόγιο αγοράς   πλέον τους καταβληθέντες φόρου) ενός συντελεστή παλαιότητας  πχ 25% τον πρώτο χρόνο +10% για τον δεύτερο και +5% για τα υπόλοιπα  χρόνια μέχρι να απομειωθεί η αξία του αυτοκινήτου  στο  10 % της αρχικής  
Αναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας  ο κυβισμός δεν είναι το σωστό κριτήριο διότι το ίδιο επιβαρύνουν τον χώρο  κυκλοφορίας-αυτό ενδιαφέρει- δύο ίδια αυτοκίνητα με διαφορετικούς κυβισμούς. Η λογική επιβολής ναύλων από τα  πλοία , βάσει του μήκους του αυτοκινήτου ,δηλαδή βάσει του χώρου που καταλαμβάνει είναι η ορθή.  Ίσως θα μπορούσε η τιμή/μετρο να είχε κάποιον συντελεστή ανάλογο με την αξία , την χρήση και την κατανάλωση ,ώστε να ήταν πιο δίκαιη.

Αυτά τα απλά και αυτονόητα ,που θα εξομάλυναν την αγορά του αυτοκινήτου, θα περιόριζαν  τις κρατικές δαπάνες για μία άσκοπη γραφειοκρατία και θα ανακούφιζαν πολλαπλά  τούς  πολίτες ,είναι για τους μανδαρίνους των Υπουργείων οικονομικών και μεταφορών που επιμένουν για πολλές δεκαετίες  σε αυτήν την άδικη πολιτική είναι δυσνόητα.
 Η εις τον κυ(βισ)μό  βλακεία των αρμοδίων είναι η καλή εκδοχή.                                  
Η άλλη ,η κακή εκδοχή είναι ότι οι βλακώδεις νόμοι γεννήθηκαν και διατηρήθηκαν  με αποκλειστικό σκοπό την δημιουργία  προϋποθέσεων χρηματισμού των αρμοδίων.  Λέτε; Μία προσπάθεια συναλλαγής στο μηχανολογικό  και μια ματιά στον περιβάλλοντα χώρο θα δώσει την απάντηση.


ΔΗΜΗΤΡΗΣ  Α.ΤΟΜΠΡΑΣ



-         



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου